نوشیدنی های مناسب افراد بی خواب

 اگر ناامیدانه در تلاشید تا علی رغم صدای گریه کودک، اثرات جانبی داورهایتان، استرس کاری و یا مهمانی های آخر شب به خواب بروید . درمانهای طبیعی وجود دارد که با مصرف آنها می توانید به خواب خوش بروید.

شیربادام

به گزارش به نقل از سایت سیمرغ، بادام منبع غنی منیزیوم است. ماده معدنی که برای خواب راحت ضروری است و طبق تحقیقی که در مجله طب جایگزین مولکولی Journal of Orthomolecular Medicine منتشر شد زمانی که میزان منیزیوم در بدن خیلی پائین باشد فرد نمی تواند بخوابد و از بی خوابی رنج می برد.

راه حل؟

قبل از خواب شیر بادام بنوشید. اگر یک لیوان شیربادام خیلی بی مزه است سعی کنید آن را با مقداری آب آلبالو و یک قاشق چایخوری عسل مزه دارد کنید. این کار خواب شما را به وضعیت نرمال برمی گرداند.

چای نعناع گربه‌ای Catnip

نعنای گربه ای ( یک گونه از تیره نعناعیان است) فقط برای گربه ها نیست. این گیاه مواد ضد اضطرابی دارد که می تواند ذهن را آرام کرده شما را به خواب عمیق ببرد. چای تی پی دریمزTeepee Dreams از شرکت چای آمریکا Native American Tea Company را امتحان کنید.

بابونه

بابونه همراه با اسطوخودوس یکی از معروفترین و متداولترین درمانها به شکل چای برای خواب است. به این دلیل که خوب عمل می کند, طعم عالی دارد و با افزودن مقداری عسل برای شیرین شدن آن ( عسل همچنین موجب تحریک گیرنده های خواب می شود) کاری راحت برای مبتدی هاست. دانشمندان هنوز نمی دانند چرا بابونه اثرات آرام بخش و خواب آور دارد اما در بسیاری افراد تاثیر داشته و به خوبی با اسطوخودوس ، بادرنجبویه و ریشه سنبل الطیب ترکیب می شود.

نوشیدنی تخم شربتی Chia

امروزه تخم شربتی جزء گروه خوراکیهای فوق العاده قرار دارد. اما اقوام آزتک و مایاها تصور می کردند که تخم شربتی دارای خواص شفابخش شگفت انگیزی است. آنها سرشار از تریپتوفان هستند که موجب خواب می شود . می توانید به جای نوشیدن آب خالی قبل از خواب به آن تخم شربتی اضافه کنید.

شیرنارگیل

فرهنگهای کهن در هند برای قرن ها می دانستند که زردچوبه ادویه ای قدرتمند است که می تواند به درمان التهاب، آرتروز و بسیاری از بیماریها کمک کند زمانی که زردچوبه با یک منبع غنی از منیزیوم مثل شیر نارگیل ترکیب می شود به یک نوشیدنی دلچسب که به خواب کمک کرده و باعث می شود سرحال از خواب بیدار شوید تبدیل می شود. این چیزی است که افراد پرمشغله بدان نیاز دارند.

آب نارگیل

آن را با شیر نارگیل که از فشردن میوه نارگیل به دست می آید اشتباه نگیرید. آب نارگیل کمی تیره ، اندکی شیرین و برای سهولت استفاده هم اکنون در بسته بندی وجود دارد فقط مراقب باشید که از انواع بدون شکر افزوده، مواد نگهدارنده و رنگ استفاده کنید. می توانید آن را به تنهایی یا همراه با سایر میوه ها مثل موز که غنی از پتاسیم یعنی یکی دیگر از مواد معدنی مورد نیاز برای خواب است مصرف کنید.

چای سبز

چای سبزیکی از بهترین منابع ال تیانین L-theanine است. یک قوری چای سبز دم کنید، بگذارید خنک شود و آن را به معجون موز و عسل خود قبل از خواب اضافه کنید یا آن را داغ هنگام خواندن یک کتاب خوب قبل از خواب بنوشید. در چین یکی از بهترین انواع چای سبز چای لانگ چینگ Lung Ching است که به چای دراگون ول dragonwell نیز معروف است به این دلیل که برگهای چای را روی آتش خشک می کنند. از نظر کیفیت ، سهولت استفاده و عطرآرامبخش چای دراگون ول شما را ناامید نمی کند.

اسطوخودوس

از پیش از قرون وسطی اسطوخودوس به عنوان یک آرامبخش مورد استفاده بوده است. تحقیقات رایح درمانی نشان داده حتی بوییدن اسطوخودوس می تواند باعث رهایی از تنش، بهبود خلق و خو و تغییر امواج مغز شود. بهترین نوع اسطوخودوس متعلق به مناطق مدیترانه خصوصاً پرووانس Provence (یکی از شهرهای جنوب شرقی فرانسه )است. وقتی نوبت به لذت از رایحه خوش آن برسد خیساندن چند برگ آن به اندازه چای اسطوخودوس خوب و آرامبخش است.

چای فرنجمشک و لیمو Lemon Balm Tea

این چای موجب خواب آلودگی نمی شود اما به دلیل طعم و بوی لطیف لیمو و نعنا به آرامش و کاهش اضطراب کمک می کند. اگر به دنبال راهی طبیعی برای کاهش استرس هستید چای سنتی بادرنجبویه برای شما جادو می کند و پر از طعم لیموی تازه و نعنا است. اما درصورت استفاده از داروهای پرکاری تیروئید از خوردن آن خودداری کنید.

نوشیدنیهای حاوی پودر منیزیوم

دونده ها، ورزشکاران یا افراد معمولی می توانند از خواص و آسانی استفاده پودرهای منیزیوم برای تقویت مواد معدنی مورد نیاز برای خواب خوب بهره ببرند. می توان این پودرها را فقط با آب مخلوط کرد یا در چای سبز بریزید و برای خواب آماده شوید.

شیر

ممکن است شیر گرم آمینو اسیدها یا موادی که موجب خواب می شود نداشته باشد اما گرمای آن که دربدن شما پخش می شود خاصیت آرامبخشی دارد و نظریه هایی نیز وجود دارد مبنی بر اینکه گرمای شیر ما را به یاد دوران نوزادی که با شیر گرم تغذیه می شدیم می اندازد.

چای شبانه(نوعی نوشیدنی که با گیاهان آرامبخش و خواب آور پر می شود)

علاوه بر چای ها و جوشانده هایی که حاوی یک نوع محصول هستند باید کمی هم از چایهای مخلوط استفاده کنید. این چایها طیف وسیعی از طمعها و در مانهای موثر را به شما عرضه می کند و حاوی موادی هستند که موجب خواب می شود. آنها با قدرت اثرهای متفاوتی عرضه می شوند که می توانید مناسب با شرایط و میزان خستگی خود یکی از آنها را انتخاب کنید.

اووالتین Ovaltine

اووالتین یک طعم دهنده شیر است که از عصاره مالت تهیه می شود. بیشتر افراد بالای ۴۰ سال با اووالتین آشنا هستند یک نوشیدنی صبحانه که قدمت آن به اوایل دهه ۱۹۰۰ در برن سوئیس باز می گردد اما در انگلستان و ایالت متحده نیز تولید می شده است. این پودر باپایه مالت است که برای تهیه نوشیدنی به شیر افزوده می شود اما به عنوان جایگزینی برای لبنیات می توانید آن را با شیر بادام مصرف کنید و میزان منیزیوم شیر بادام را بدین ترتیب به دو برابر افزایش دهید. آن را قبل از نوشیدن کمی گرم کرده مثل شکلات داغ قبل از خواب بنوشید.

گل ساعتی

گل ساعتی یک مسکن مورد توجه آزتکها (آزتک‌ها، یک تمدن سرخ‌پوستی در مکزیک) بوده است و در طول تاریخ به دلیل اینکه بی خوابی را کاهش داده و یک مسکن ملایم است توسط درمانگرها مورد استفاده قرار می گرفته است.

خواب

بله اسم این نوشیدنی واقعاً خواب است و هر شیشه آن محصول شرکت نوروNeuro هیچ رنگ و طعم مصنوعی نداشته و ۳۵ کالری انرژی دارد. این محصول گیاهی است و گواهی OU Kosher certified نیز دارد و در سه طعم عرضه می شود (هلو زردآلو، طالبی انبه و رویای نارنگی) این سه نوشیدنی حاوی موادی مثل تیانین، ملاتونین و منیزیوم هستند که به خواب کمک می کنند پس می توانید قبل از رفتن به رختخواب آن را بنوشید و هیچ زحمتی برایتان ندارد چون مواد آن از قبل مخلوط شده اند.

آب آلبالو

آب آلبالو حاوی میزان زیادی ملاتونین، هورمون تنظیم کننده خواب است. مخلوط آب آلبالو با وانیل و عسل نوشیدنی خوش طعمی می شود که به خواب شما کمک کرده رادیکالهای آزاد را از میان می برد.

ریشه سنبل الطیب

یونانیان و چینیان باستان از ریشه گل سنبل الطیب برای آرام کردن معده، از بین بردن اضطراب و ایجاد خواب عمیق و اصلاح الگوی خواب استفاده می کرده اتد. متداول است که آن را به صورت گرم تنها یا مخلوط با سایر گیاهان می نوشند اما قرص، عصاره و شربت آن نیز در دسترس است. اثرات قوی دارد پس با احتیاط آن را مصرف کنید.

معجون گردو

برای کسانی که به آجیل حساسیت ندارند گردومنبع فو ق العاده تریپتوفان است می توانید آن را قبل از خواب مصرف کرده یا روی تکه های موز خرد کنید و با شیر بادام به صورت معجون شبانه تهیه کنید و خواب جزایر استوائی و باغ بهشت را ببینید.

نوشیدنی های مناسب افراد بی خواب

 

روغن درخت چای

 روغن درخت چای و زگیل های پوستی

روغن درخت چای یک روغن کاربردی ایت که از برگ درخت چای استرالیایی تهیه می شود. اگر چه ها تحقیقات علمی در مورد استفاده از روغن درخت چای برای از بین بردن زگیل های پوستی انجام نگرفته است اما گزارش ها حکایت از این دارند که این روش موثر است. افرادی که از روغن درخت چای استفاده کرده اند اظهار می کنند که این روغن باعث ضد عفونی شدن ضایعات پوستی می شوند و آن ها را از بین می برند. ضایعات پوستی دردناک هستند و باعث تغییر رنگ در آن ناحیه از پوست می شوند. ضایعات پوستی در ببین افراد معمول هستند و نیمی از مردم آن را تجربه کرده اند.  زگیل ها می توانند بی ضرر باشند اما رشد آن ها در آینده ایجاد مشکل می کند بخصوص اگر در نواحی حساس مثل پلک چشم، کشاله ران یا زیر بغل باشند. از روغن درخت چای برای از بین بردن زگیل ها و ضایعات پوستی از ۱۰۰۰ سال پیش تاکنون در استرالیا استفاده می شود. امروزه از روغن درخت چای برای درمان پای ورزشکاران، آکنه، عفونت های قارچی استفاده می شود. طبق این اثرات خوبی که روغن درخت چای بر پوست دارد پس جای تعجب نیست که از آن در محصولات آرایشی بهداشتی مثل صابون، شامپو و مرطوب کننده ها استفاده شود. می تواند روغن درخت چای را در همه جا پیدا کنید. در مورد جایگزین کردن این روش درمان بیشتر اطلاعات کسب کنید و بیاموزید که جگونه می توانید از آن در منزل استفاده کنید و ضایعات پوستی را از بین ببرید.

تاثیرات روغن درخت چای بر زگیل های پوستی

 

هنوز شواهد علمی درمورد تاثیر روغن درخت چای بر زگیل های پوستی ارائه نشده است اما تئوری و نظریه هایی وجود دارد که بر درست بودن این گفته اصرار دارد.

خاصیت ضدعفونی کنندگی

تحقیقات نشان داده اند که روغن درخت چای می تواند در درمان آکنه موثر باشد. این روغن موجب از بین بردن باکتریها و خشک شدن ضایعات می شود.  متخصصان پوست ابتدا اطراف و پایه زگیل های پوستی را تمیز می کنند و خون آن ها را تخلیه می کنند این کار باعث می شود که زگیل ها خشک شوند و از بین بروند. روغن درخت چای می تواند جایگزین این فرآیند شود. اما ممکن است که بهتر باشد یک تکه نخ دندان دور زگیل خود ببندید.

دیگر مزایای استفاده از روغن درخت چای: جلوگیری از سرایت بیماری ها

روغن درخت چای یک خاصیت مهمی که دارد این است که از انتشار بیماری هایی مثل آنفولانزا و دیگر بیماری های ویروسی جلوگیری می کند.

تقویت سیستم ایمنی

تحقیقات نشان داده اند که روغن درخت چای می تواند باعث فعالیت گلبول های سفید خون شوند. این امر موجب می شود که بدن قدرت مبارزه با عفونت ها را داشته باشد.

خاصیت ضد میکروبی

برای قرن ها از روغن درخت چای به عنوان یک ماده ضد میکروبی استفاده می کردند و امروزه تحقیقات نشان داده اند که اضافه کردن آن به صابون و شوینده ها می تواند به از بین بردن ویروس ها و باکتری ها کمک کند. همچنین می تواند از ایجاد عفونت ها جلوگیری کند.

ضد قارچ

تحقیقات نشان داده اند که روغن درخت چای در از بین بردن قارچ های عامل عفونت موثر هستند. افراد از آن معمولا برای از بین بردن قارچ پای ورزشکاران و ناخن ها استفاده می کنند. همچنین می تواند در درمان عفونت های تخمیری و بیماری های دهانی که عامل هر دو مخمر کاندیدا می باشد، کمک کند.

چگونه از روغن درخت چای برای درمان زگیل پوستی استفاده کنیم؟

 

راه های بسیاری برای استفاده وجود دارد. در ادامه چند مثال برای طریقه استفاده ارائه شده است: از محلول روغن درخت چای استفاده کنید: •    کمی از آن را روی پنبه بریزید. •    به کمک بانداژ یا پسب آن را روی زگیل قرار دهید. •    بگذارید که یک شب در همین حالت باقی بماند. •    این کار را تا زمانی که زگیل از بین برود هر شب انجام دهید. •    اگر دچار تحریک پوستی شدید آن را متوقف کنید.

ترکیب آن با سرکه

•    روغن درخت چای کاملا خالص را با سرکه سیب مخلوط کنید: •    پنبه را به سرکه سیب آغشته کنید. •    چند قطره روغن درخت چای روی پنبه آغشته به سرکه بریزید. •    پنبه را روی پوست تان قرار دهید. •    بعد از ۱۰ تا ۱۵ دقیقه پوست خود را با آب و صابون بشویید. •    این کار را ۳ بار در روز تکرار کنید. •    هرگز از این ترکیب در نزدیکی چشم ها استفاده نکنید.

روغن درخت چای را رقیق کنید

روغن درخت چای ممکن است که ایجاد حساسیت پوستی شود. به جای استفاده خالص آن می توانید از روغن های کمکی مثل نارگیل و جوجوبا استفاده کنید.

روغن درخت چای و زگیل های پوستی

 

غلبه سودا

 درمان غلبه سودا پیاده‌روی بهترین منضج سوداست و در رتبه بعدی خوردن گس‌مزه‌ها و ترش‌مزه‌ها، خوردن سرکه شیرین، سرکنگبین (ترش و شیرین ها) و ماءالجبن قرار دارد. بعد از آن هم هر دو هفته یا هر ماه یک بار برای سه مرحله حجامت عام برای رفع غلبه سودا تجویز می‌شود.

 

 

 

گیاه عاقرقرحا (ریشه ترخون کوهی) نیز سودازداست و در هر جا که اثر سودا باشد این گیاه انبساط پدید می‌آورد، سودا را از هم باز کرده و نرم می‌کند. مثل زگیل و زائده‌های استخوانی و شبه‌استخوانی خصوصا پای پرانتزی و کک و مک. اگر گیاه عاقرقرحا را ۴۰ روز در سرکه قرار دهید و لثه را با آب آن بشویید لثه نرم می‌شود به طوری که حتی با انگشت هم می‌توان دندان را درآورد. ارتودنسی هم در این صورت بسیار آسان می‌شود، چون لثه نرم شده و جابه‌جایی دندان‌ها به راحتی انجام می‌گردد. اگر خواستیم لثه را دوباره سفت کنیم با نمک و عسل باید این کار را انجام دهیم. قره قروت، چون سودازدای آرام است برای تمام مزاج‌ها مفید است.

 

 

 

انفیه هم سودای عمقی را جابه‌جا می‌کند. علاوه بر این‌ها بدانید که تمامی تجویزهای غلبه سودا بستگی به این دارد که سودا در کدام بخش بدن بالا رفته باشد. نکته‌ای که در مورد سودا وجود دارد این است که سودا اصل و پایه بدن است بنابراین طبع سودای معتدل می‌تواند یکی از بهترین مزاج‌ها باشد.

درمان غلبه سودا

 

نخستین علائم آنفلوآنزا

 اینکه با ظهور نخستین علائم آنفلوآنزا چگونه از خود مراقبت می‌کنید، می‌تواند تفاوت چشمگیری در طول عمر ویروس ایجاد کند. بهترین روش برای پیشگیری از ابتلا به آنفلوآنزای فصلی، تزریق واکسن سالانه است. در شرایطی که واکسن آنفلوآنزا به میزان قابل توجهی احتمال ابتلا به این بیماری را کاهش می‌دهد، اما همچنان امکان تماس با ویروس وجود دارد. از این‌رو، اقدام‌های احتیاطی بیشتر مانند مواردی که در ادامه به آنها اشاره شده است را می‌توانید مد نظر قرار دهید، به‌ویژه اگر احساس می‌کنید با علائم مرتبط با آنفلوآنزا مواجه هستید.نخستین نشانه‌های آنفلوآنزا می‌توانند شامل احساس تب، لرز، سرفه، آبریزش یا گرفتگی بینی، بدن درد، سر درد، خستگی، و استفراغ یا اسهال باشند، که دو مورد آخر در کودکان نسبت به بزرگسالان شایع‌تر هستند. اگر با یک یا تعداد بیشتری از این علائم مواجه هستید و به آنفلوآنزا مشکوک هستید، مراجعه به پزشک و پیروی از نکته‌های درمانی زیر می‌تواند به کوتاه شدن دوره بیماری کمک کند.

مصرف مایعات

آب همواره بهترین گزینه برای هیدارته نگه داشتن بدن محسوب می‌شود و به شل شدن مخاط کمک می‌کند، اما هر مایع دیگر بدون کافئین نیز می‌تواند مفید باشد. اگر از نوشیدن آب ساده خسته شده‌اید، می‌توانید آبمیوه‌های رقیق شده یا چای بدون کافئین را مد نظر قرار دهید.

خواب بیشتر

در شرایطی که به استراحت جسمانی برای غلبه بر آنفلوآنزا نیاز دارید، استراحت بیشتر مغز نیز می‌تواند به بهبودی سریع‌تر کمک کند. مطالعه‌ای نشان داد پروتئینی توسط مغز طی خواب تولید می‌شود که به تسریع بهبودی موش‌های مبتلا به آنفلوآنزا کمک کرده است.

مصرف غذاهای مقوی

اگر با غذا خوردن مشکلی ندارید، مواد غذایی که می‌توانند به تقویت سیستم ایمنی کمک کنند را مصرف کنید. از آن جمله می‌توان به ماست، میوه‌هایی مانند بلوبری و سبزی‌هایی مانند بروکلی اشاره کرد. برای افرادی که با حالت تهوع مواجه هستند، سوپ مرغ انتخاب خوبی است. این سوپ می‌تواند به کاهش التهاب، پاکسازی مخاط اضافه، و کاهش احتقان کمک کند.

استفاده از ضدعفونی کننده‌ها

حتی زمانی که خود را از دیگران جدا کرده‌اید، احتمال اینکه دوستان و اعضای خانواده برای عیادت نزد شما بیایند، وجود دارد. قرار دادن چند بطری ضد عفونی کننده دست در نقاط مختلف خانه ایده خوبی است و دوستان و اعضای خانواده شما می‌توانند برای پیشگیری از انتقال میکروب از آنها استفاده کنند.

عدم زیاده‌روی در مصرف ویتامین‌ها

مصرف بیش از حد ویتامین‌ها می‌تواند آثار منفی به‌همراه داشته باشد. دوزهای فوق بالا از ویتامین C می‌تواند موجب اسهال شود. نتایج مطالعات درباره اینکه ویتامین C ممکن است طول دوره سرماخوردگی را کاهش دهد، یکدست نیستند و مطالعات بزرگی نیز در زمینه تاثیر آن بر آنفلوآنزا انجام نشده است.

استراحت

در صورت احساس علائم آنفلوآنزا، ورزش را کنار گذاشته و فشار بیش از حد به خود وارد نکنید. دنبال کردن روال معمول تنها موجب کم آبی بدن و وخیم‌تر شدن علائم بیماری می‌شود. به‌خاطر داشته باشید که درمانی سریع برای آنفلوآنزا وجود ندارد و افراد بسیاری پس از گذشت سه هفته نیز کاملا به شرایط عادی باز نمی‌گردند.

پرهیز از آنتی‌بیوتیک

آنتی‌بیوتیک‌ها موجب نابودی ویروس‌ها نمی‌شوند. اگرچه افراد بسیاری فکر می‌کنند که آنتی‌بیوتیک‌ها هر بیماری را درمان می‌کنند، اما این درست نیست. تجویز داروهای ضد ویروس طی ۴۸ ساعت نخست عفونت می‌تواند طول دوره آنفلوآنزا را کاهش دهد. البته در بیشتر بیماران این تنها به معنای کوتاه‌تر شدن یک روزه دوره بیماری است.

 

لغو رویدادهای اجتماعی

در صورت مواجهه با علائم آنفلوآنزا، بهتر است از حضور در محل کار، مدرسه یا هر رویداد اجتماعی دیگر پرهیز کنید. پس از فروکش کردن تب بهتر است حداقل ۲۴ ساعت با کسی در ارتباط نباشید. علائم آنفلوآنزا می‌توانند یک تا دو روز پس از قرار گرفتن در معرض ویروس ظاهر شوند، از این رو، ممکن است حتی پیش از اینکه متوجه باشید موجب پخش شدن آن شوید.

 

نکات درمانی آنفلوآنزای خفیف

نکات درمانی آنفلوآنزای خفیف

غذا و نوشیدنی هایی برای محافظت از کبد

 کبد مسئولیت وظایف مختلفی، از جمله تجزیه کربوهیدارت‌ها ، تولید گلوکز، و سم‌زدایی بدن را بر عهده دارد. همچنین، این اندام مواد مغذی را ذخیره کرده و صفرا تولید می‌کند که برای گوارش و جذب درست مواد مغذی از غذا ضروری است. مواد غذایی و نوشیدنی‌های مختلفی وجود دارند که مصرف آنها می‌تواند به محافظت از کبد کمک کند. سلامت کبد برای سلامت کلی بدن حیاتی است. اختلال در عملکرد این اندام می‌تواند به بیماری کبد، اختلال متابولیک و حتی دیابت نوع ۲ منجر شود.در شرایطی که ممکن است مدیریت تمام عوامل خطرآفرین غیر ممکن باشد، مصرف برخی مواد غذایی و نوشیدنی‌ها می‌تواند به محافظت از سلامت کبد کمک کند.

 

قهوه

به‌نظر می‌رسد قهوه برای کبد مفید است زیرا در برابر مشکلاتی مانند بیماری کبد چرب از انسان محافظت می‌کند.مطالعه‌ای که در سال ۲۰۱۳ منتشر شد، به این نکته اشاره داشت که مصرف روزانه قهوه ممکن است به کاهش خطر بیماری مزمن کبد کمک کند. این کار ممکن است از کبد در برابر آسیب بیماری‌های دیگر مانند سرطان کبد نیز محافظت کند.

انگور

محققان به این نتیجه رسیده‌اند که انگورها، آب انگور، و دانه‌های انگور سرشار از آنتی‌اکسیدان‌هایی هستند که ممکن است با کاهش التهاب به پیشگیری از آسیب دیدن کبد کمک کنند.مصرف میوه کامل روشی ساده برای افزودن این ترکیبات قوی به رژیم غذایی است. مکمل عصاره دانه انگور نیز ممکن است آنتی‌اکسیدان‌های لازم را در اختیار بدن قرار دهد.

گریپ‌فروت

گریپ‌فروت حاوی دو آنتی‌اکسیدان مهم به‌نام‌های نارینجین و نارینجنین است. این دو آنتی‌اکسیدان ممکن است به محافظت از کبد در برابر آسیب از طریق کاهش التهاب و محافظت از سلول‌های کبدی کمک کنند.همچنین این آنتی‌اکسیدان‌ها ممکن است انباشت چربی در کبد را کاهش داده و میزان آنزیم‌های چربی‌سوز را افزایش دهند.

ماهی چرب

مصرف ماهی‌های چرب و مکمل‌های روغن ماهی ممکن است به کاهش اثر بیماری‌هایی مانند بیماری کبد چرب غیر الکلی کمک کنند.ماهی‌های چرب سرشار از اسیدهای چرب امگا-۳ هستند که چربی‌هایی مفید محسوب شده و به کاهش التهاب کمک می‌کنند. این چربی‌ها ممکن است به‌ویژه برای کبد مفید باشند زیرا از انباشت چربی‌های اضافه پیشگیری کرده و سطوح مناسب آنزیمی را در کبد حفظ می‌کنند.

سیر

افزودن سیر به رژیم غذایی ممکن است به تحریک کبد کمک کند. مطالعه‌ای در سال ۲۰۱۶ نشان داد که مصرف سیر وزن بدن و محتوای چربی در افراد مبتلا به بیماری کبد چرب غیرالکلی را بدون ایجاد تغییر در توده بدنی بدون چربی کاهش داده است. اضافه وزن یا چاقی از عواملی است که می‌تواند به بروز بیماری کبد چرب غیر الکلی منجر شود.

روغن زیتون

مصرف بیش از حد چربی برای کبد خوب نیست، اما برخی چربی‌ها می‌توانند به این اندام کمک کنند. افزودن روغن زیتون به رژیم غذایی ممکن است به کاهش استرس اکسیداتیو و بهبود عملکرد کبد کمک کند. روغن زیتون سرشار از اسیدهای چرب غیر اشباع است.

 

غذا و نوشیدنی هایی برای محافظت از کبد

 

صفحه قبل 1 2 3 صفحه بعد
<-blogads->