کاهش میل جنسی اغلب موضوع پیچیده‌ای است‎

 

متداول‌‌ترین سوالی که از سکس تراپیست‌ها پرسیده می‌شود این است که، آیا من نرمالم؟ پیرامون مسائل جنسی زیاد آموزش داده نمی‌شود و بیشتر افراد اطلاعات جنسی خود را از دوستان و فرهنگ عامه دریافت می‌کنند. در نتیجه ممکن است خیلی از این آگاهی‌ها درست نباشند. خیلی‌ها از پرسیدن سوال‌های اینچنینی می‌ترسند یا از آن بدتر، اصلا نمی‌دانند از چه کسی باید بپرسند! سلیقه‌ها و رفتارهای جنسی آنقدر طیف گسترده و متنوعی دارند که مهم نیست چقدر «عجیب» یا «غیرمعمول»‌اند و تا زمانی که هر دو طرف روی آنها توافق داشته باشند و برای هر دو لذتبخش باشند، طبیعی‌اند.

 

بیشتر چه سوالهایی از سکس تراپیست‌ها پرسیده می‌شود

 

چه زمانی دوباره میل جنسی‌ام برمی‌گردد؟ 

کاهش میل جنسی اغلب موضوع پیچیده‌ای است اما در بیشتر موارد، برای بیشتر خانم‌ها و تعداد زیادی از مردان (آماری که همچنان رو به افزایش است)، تمایل جنسی دیگر مانند سالهای جوانی‌شان نیست. در دوران جوانی مسئولیت‌ها و دغدغه‌ها کمتر بوده و شروع یک رابطه‌ی جدید، برانگیزاننده‌ی هیجان جنسی بوده است. اکنون اگر در شرایطی هستید که حس می‌کنید تمایل جنسی‌تان افت کرده نگران نباشید؛ نوازش‌های غیرجنسی، ماساژ دادن شانه‌ها و کمر هم می‌تواند حس خوبی به شما بدهد و همین اندک حس خوب لذت در بدن گاهی می‌تواند میل جنسی را در ذهن روشن کند. سیکل واکنش جنسی اینگونه که تصور می‌کنید سرراست و مشخص شده نیست. برانگیختگی می‌تواند به ارگاسم هم برسد اما لازم نیست حتما اول خود میل جنسی را حس کنید.

 

آیا شما می‌توانید همسرم را تغییر دهید؟ 

خیلی از افرادی که به سکس تراپیست‌ها مراجعه می‌کنند از عدم انطباق شاکی هستند. معمولا مرد بیشتر از زن درخواست رابطه جنسی دارد و می‌خواهد بداند آیا سکس تراپیست می‌تواند همسرش را تغییر دهد. واقعیت این است که طبیعیست سطوح متفاوتی از نیازها و تمایلات جنسی داشته باشند. مثلا زنها نیاز دارند احساس زیبایی کنند و تحسین شوند و مورد احترام باشند و دیده شوند و برای همسر، جواب دادن به این نیازها واقعا کار ساده‌ایست اما با این وجود برای سکس تراپیست‌ها آموزش این موضوع کار سختی است! اگر شما یاد بگیرید چگونه این نیازهای همسرتان را برآورده کنید، همسرتان احساس نزدیکی و صمیمیت بیشتری نسبت به شما کرده و متعاقبا تمایلش به رابطه‌ی جنسی با شما بیشتر خواهد شد! پس این مهارت ساده اما پیچیده را یاد بگیرید!

 

آیا من از نظر جنسی کسل کننده‌ام؟ 

خیلی‌ها از سکس تراپیست‌ها سوال می‌کنند چرا زندگی جنسی آنها و روابط‌شان مانند آنچه در سینما یا تلویزیون می‌بینند نیست. واقعیت این است که روابط جنسی که روی اسکرین می‌بینید، زندگی واقعی نیست و همه چیز طراحی و تنظیم شده و جوری اجرا می‌شود که در بیننده، واکنش هیجانی ایجاد کند. زنان و مردان زیادی هستند که فکر می‌کنند مشکل دارند چون روابط‌شان شبیه آنچه در رسانه‌ها نمایش داده می‌شود نیست. متاسفانه این طرز فکر باعث می‌شود افراد احساس بدی نسبت به خود پیدا کرده و توقعات غیرواقعی از رابطه خود داشته باشند. یادتان باشد آنچه در تلویزیون و سینما می‌بینید «نرمال» نیست، پس خودتان را با آنها مقایسه نکنید.

 

آیا بعد از خیانت می‌توانیم مثل گذشته رابطه جنسی داشته باشیم؟ 

بعد از خیانت یکی از طرفین، رابطه جنسی می‌تواند واقعا دشوار باشد. گاهی همسران در چنین شرایطی فکر می‌کنند واقعا دیگر نمی‌توانند به آرامش گذشته برگشته و دوباره روابط جنسی برقرار کنند. اما اینگونه نیست، خیلی وقت‌ها همسران حتی رابطه‌ای قوی‌تر و عمیق‌تر از قبل با هم برقرار می‌کنند که تنها علت آن، داشتن گفتگوهای صادقانه و به دور از پنهان کاری است که ایجاد صمیمیت می‌کند. گاهی زوج‌هایی که در چنین موقعیت‌هایی قرار می‌گیرند به سکس تراپیست خود اعتراف می‌کنند که قبلا اینطور با هم خوب و صمیمی نبوده‌اند! و حالا رابطه‌ی محکم‌تری دارند. البته برای بیشتر افراد پذیرش این موضوع کار سختی است، اما غیرممکن نیست.

 

همه‌ی خانمها درست مانند همه‌ی مردها ارگاسم دارند‎

 

چند بار در هفته باید رابطه جنسی داشته باشیم؟ 

معمولا یکی از طرفین این سوال را می‌پرسد چون می‌خواهد به آن دیگری ثابت کند که به اندازه کافی رابطه جنسی ندارند! اما در واقع، موضوع هرگز خود ِ سکس نیست! اگر لایه‌های پنهان پشت این سوال را بشکافیم می‌بینیم نیاز واقعی طرفین مطرح است، یعنی همان نیاز به احساس عشق و محبت کردن، دیده شدن و مورد توجه و احترام قرار گرفتن. مردها نیاز دارند رابطه جنسی داشته باشند تا احساس کنند همسرشان به آنها علاقه دارد و احترام می‌گذارد، اما زنها نیاز دارند عشق و محبت و توجه را احساس کنند تا تمایل به رابطه جنسی داشته باشند! معمای پیچیده‌ایست!

 

نیاز جنسی من بیشتر از همسرم است، چرا با یک نفر دیگر هم رابطه نداشته باشم؟ 

باور کنید یا نه، این سوالی است که بارها و بارها از راههای گوناگون از سکس تراپیست‌ها پرسیده می‌شود: «چه اشکالی دارد همزمان با دو نفر رابطه داشته باشم؟»، «چرا اجازه ندارم هم زندگی مشترکم با همسرم را حفظ کنم و هم خارج از آن نیز با شخص دیگری نیازهایم را برطرف کنم؟». به جای اینکه جای دیگری به دنبال شور و هیجان بگردید، سعی کنید بین خود و همسرتان لحظاتی خاص و لذتبخش خلق کنید. برای ساعت‌های خلوت‌تان احترام قائل باشید و تمام توجه‌تان را روی تایم دو نفره‌تان معطوف کنید. طبیعی است که زمان‌هایی اصلا تمایلی به رابطه جنسی نداشته باشید و باید برای چنین موقعیت‌هایی نیز احترام قائل باشید.

 

چرا نمی‌توانم نعوظ داشته باشم؟  

مشکلات نعوظ و ارگاسم مخصوصا در مردان جوان، معمولا بیشتر به اضطراب مربوط می‌شود تا مشکلی فیزیکی، که البته در مورد اکثر مشکلات ارگاسم در زنان نیز همینطور است. چیزی که وجود دارد این است که اضطراب، مانع می‌شود که فرد در زندگی جنسی‌اش حضور ذهن داشته باشد، با تمایلات و احساساتش به خوبی برخورد کند و نسبت به خودش حس خوبی داشته باشد. باید آرامش و راحت بودن را تمرین کنید و از استرس‌ها و پریشانی‌های‌تان بکاهید. مدیتیشن و ذهن آگاهی نیز می‌تواند مفید باشد. بعد هم باید ببینید چه چیزی باعث اضطراب‌تان می‌شود. اغلب کمبود اعتماد بنفس یا احساس شرم عامل اضطراب است اما تروما یا ضربه‌ای در رابطه یا مسائل جنسی نیز می‌تواند علت اضطراب باشد که نیاز به یک پروسه‌ی درمانی دارد.

 

چرا نمی‌توانم به ارگاسم برسم؟ 

شاید باورتان نشود اما هنوز هم کم نیستند کسانی که تصور می‌کنند ارگاسم فقط مربوط به مردهاست و زنها اصلا نمی‌توانند چنین چیزی را تجربه کنند! واقعیت این است که همه‌ی خانمها درست مانند همه‌ی مردها ارگاسم دارند فقط برخی از زنها نمی‌توانند بدون تحریک مستقیم کلیتوریس به ارگاسم برسند. برای بعضی از خانمها کشف اوج لذت جنسی یک تابو باقی می‌ماند، بنابراین انگار خودشان هم قبول ندارند که آنها نیز می‌توانند و باید این لذت را تجربه کنند. تا زمانی که زنها خودشان را ابزار جنسی می‌دانند که نقش‌شان فقط تولید مثل یا راضی کردن همسرشان است، رمز و رازهای جنسی بدن‌شان همچنان درک نشدنی و مرموز باقی خواهد ماند، در حالیکه ارگاسم زنانه امری کاملا طبیعی است.

 

منبع: bartarinha.ir